Huurachterstand

De huur moet altijd voor de eerste van de maand betaald worden. Als de huur niet op tijd bijgeschreven is op onze rekening, spreken we van een huurachterstand.

Heeft u hulp nodig met uw financiën? U kunt contact met ons opnemen of met de gemeente waarin u woont. Of kijk op onze pagina www.accolade.nl/hulp. Hier vindt u allerlei handige informatie op een rij. Omdat elke situatie anders is, kijken wij naar maatwerk bij huurachterstanden. Hoe dat werkt, leest u op deze pagina.

Veel gevraagd over Huurachterstand

Onze deurwaarder is GGN. Het telefoonnummer is 088 - 845 48 47.

Als er sprake is van huurachterstand, doorlopen we een aantal stappen:

  • Heeft u de huur niet voor de eerste van de maand betaald? Dan sturen wij u een herinnering. In deze herinnering verzoeken wij u alsnog de huur aan ons over te maken.
  • Heeft u na de herinnering nog niet betaald? Dan ontvangt u in dezelfde maand een aanmaning van ons. In deze aanmaning vragen we u de huur alsnog aan ons over te maken. Of contact met ons op te nemen om te bespreken waarom u de huur niet betaalt. Wij kunnen dan samen met u tot een oplossing komen. Dit voorkomt extra kosten.
  • Komt u uw maandelijkse huurbetalingen en eventuele betalingsregelingen niet na? Dan schakelen wij een de deurwaarder in. De kosten voor de deurwaarder zijn dan voor u. In het uiterste geval kan de rechter u dwingen de woning te verlaten.

Lukt het u niet om op tijd te betalen? Laat het ons dan zo spoedig mogelijk weten. Samen gaan we kijken naar een oplossing, bijvoorbeeld in de vorm van een betalingsregeling. U kunt deze aanvragen via MijnAccolade. Of maak een afspraak met één van onze incassomedewerkers. 

Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.