Huurachterstand

Als de huur niet op tijd, dus op de eerste van de maand, op onze rekening is bijgeschreven, dan spreken we van een huurachterstand. Heeft u hulp nodig met uw financien? U kunt contact met ons opnemen of met de gemeente waarin u woont.

Ik heb hulp nodig bij het op orde brengen van mijn financiën? Kan Accolade mij adviseren?

Neem contact met ons op als u hulp nodig heeft met uw financiën. Wij kunnen u vertellen bij welke instanties u terecht kunt voor hulp. Ons telefoonnummer is 0513-433 633. Ook kunt u terecht bij uw gemeente. Bij 'meer over dit onderwerp' vindt u de link naar uw gemeente.

Wanneer heb ik een huurachterstand?

Als de huur niet op tijd, dus vóór de eerste van de maand, op onze rekening is bijgeschreven, dan spreken we van een huurachterstand.

Wat doet Accolade bij een huurachterstand?

Als er sprake is van huurachterstand, doorlopen we een aantal stappen:

  1. Herinnering
    Heeft u de huur niet vóór de eerste van de maand betaald? Dan sturen wij u een herinnering. In deze herinnering verzoeken wij u alsnog de huur aan ons over te maken.
  2. Aanmaning
    Als u een maand later nog niet heeft betaald, ontvangt u een aanmaning. In deze aanmaning verzoeken wij u opnieuw de huur aan ons over te maken.
  3. Deurwaarder
    Komt u uw maandelijkse huurbetalingen en eventuele betalingsregelingen niet na? Dan schakelen wij een de deurwaarder in. De kosten voor de deurwaarder zijn dan voor u. In het uiterste geval kunnen wij u dwingen de woning te verlaten.

Ik heb huurachterstand. Wat kan ik doen?

Lukt het u niet om op tijd te betalen? Laat het ons dan zo spoedig mogelijk weten. Samen gaan we kijken naar een oplossing, bijvoorbeeld in de vorm van een betalingsregeling . U kunt een afspraak maken met één van onze incassomedewerkers. Dit kunt u doen per email, telefoon of door langs te komen in één van onze woonwinkels.