Huurbetaling

Als u een woning van ons huurt, moet u maandelijks de huur betalen. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in de huur op tijd te betalen. U betaalt de huur vóór de eerste van de maand.

Veel gevraagd over Huurbetaling

Hoe kan ik mijn huur betalen?

U kunt de huur op verschillende manieren betalen:

  • Via automatische incasso. Dit is erg makkelijk. U regelt dit eenmalig en wij zorgen voortaan voor een juiste, tijdige afschrijving;
  • Via een overschrijving per bank;
  • Via iDEAL door in te loggen op MijnAccolade.

Contant betalen en pinnen is NIET mogelijk.

Ik wil de huur per acceptgiro betalen. Wat kan ik doen?

Per 1 maart 2016 is Accolade gestopt met het versturen van acceptgiro's. U kunt de huur op de volgende manieren betalen:

  1. Log in op MijnAccolade: kies dan voor iDEAL betalen. Heeft u nog geen account? Neem dan contact met ons op.
  2. Via maandelijkse incasso. Log in op MijnAccolade. Kies voor betaalwijze aanpassen.

 

Ik wil de huur overmaken per bank. Wat kan ik doen?

Het makkelijkste is om de huur te betalen via automatische incasso. Maar u kunt de huur ook betalen door het bedrag over te maken via uw bank. Via internetbankieren kunt u bijvoorbeeld een maandelijkse opdracht instellen.

Natuurlijk kunt u de huur ook steeds handmatig overmaken. Het rekeningnummer van Accolade is NL38 BNGH 02851 44944 (IBAN -nr). Als u een maandelijkse opdracht instelt, moet u er wel rekening mee houden dat u de bank tijdig informeert over wijzigingen in het huurbedrag, bijvoorbeeld bij huurverhoging, wijziging huurbedrag bij huurtoeslag. Zo voorkomt u dat het verkeerde bedrag wordt overgemaakt.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Natuurlijk mag u een paar maanden huur vooruitbetalen.

Wat is het rekeningnummer van Accolade?

Het rekeningnummer van Accolade is 28.51.44.944. Het IBAN rekeningnummer van Accolade is NL38BNGH 0285144944.

Mijn huurbetaling is gestorneerd. Wat kan ik doen?

Een stornering kan verschillende oorzaken hebben:

  • U beschikt over te weinig saldo op uw rekening.
  • U heeft de betaling zelf teruggedraaid (dat kan binnen 56 dagen).
  • U heeft een algehele blokkade op incasso’s.

U kunt uw bank een nieuwe betalingsopdracht geven. Contante betaling of pinnen is niet mogelijk.

Ik wil mijn betaalwijze veranderen. Wat kan ik doen?

U kunt uw wijziging als volgt aan ons doorgeven:

  • via MijnAccolade, kies voor digitale aanvraag 'Betaalwijze aanpassen'
  • per telefoon
  • per brief

Als u de wijiging voor de 15e van de maand doorgeeft, dan gaat dit de eerstvolgende maand in.
Heeft u de wijziging na de 15e van de maand doorgegeven? Dan gaat de wijziging een maand later in.

 

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

U betaalt de huur vóór de eerste van de maand.

Kan ik de huur contant betalen?

Nee, contant betalen en pinnen is niet mogelijk. U kunt betalen via automatische incasso, via overschrijving per bank of via iDEAL door in te loggen op MijnAccolade.

Wat betekent kale huur?

Kale huur is het bedrag wat u betaalt voor het gebruik van de woning. De berekening van de maximale huur gaat volgens het puntenstelsel van het ministerie van VROM. Het aantal vierkante meters en de kwaliteit van de voorzieningen bepalen hoeveel punten een woning maximaal waard is. Accolade verhuurt de woningen tegen een lagere prijs. Wilt u meer lezen over hoe het puntenstelsel werkt? Ga dan naar de website van het Ministerie van Volshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer.

7 meer vragen tonen

Niet de informatie gevonden die u zocht?

Uw vraag is niet beantwoord of u kunt de juiste informatie niet vinden? Stel hieronder uw vraag en wij beantwoorden deze zo spoedig mogelijk.

Stel direct uw vraag