Reparatieverzoek

Een reparatieverzoek is een gebrek of een storing aan een woning of woongebouw. Een reparatieverzoek kan online worden doorgegeven via onze website www.accolade.nl of telefonisch via (0513) 433 633. Heeft u een afspraak gemaakt? Dan komen wij binnen een aantal dagen langs om uw reparatieverzoek te verhelpen.

Veel gevraagd over Reparatieverzoek

Mijn (houten) vloer is verrot / mijn kozijnen zijn verrot. Wat kan ik doen?

​Als uw houten vloer verrot is, kan het zijn dat u last heeft van houtworm of van zwammen (schimmel) onder uw vloer. Houtworm is een verzamelnaam voor verschillende in hout levende insectenlarven, waarbij het vooral gaat om de larve van de houtkever.

​In beide gevallen kunt u contact opnemen met Accolade. Accolade zorgt ervoor dat er iemand bij u langskomt om de situatie te beoordelen. Bijvoorbeeld een opzichter of een gespecialiseerd bedrijf.

Mijn zonwering is defect, wat kan ik doen?

Als de zonwering door Accolade is geplaatst, dan kunt u bij Accolade dit defect melden. Een monteur komt langs om de zonwering te repareren. Is de zonwering uw eigendom, dan moet u dit zelf (laten) herstellen.

Ik woon in een complex met huurders en kopers. Aan wie moet ik mijn reparatieverzoek doorgeven?

​Als huurder van Accolade kunt u voor vragen en reparatieverzoeken gewoon terecht bij ons. Indien nodig nemen wij contact op met de VvE (Vereniging van Eigenaren).
​U kunt uw reparatieverzoek op meerdere manieren bij ons melden:
- Via onze site kunt u uw reparatieverzoek online aan ons doorgeven. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week.
- U kunt ons bellen op (0513) 43 36 33. We zijn op werkdagen van 8.00 – 17.30 uur bereikbaar.
Uiteraard mag u ook langskomen in één van onze woonwinkels.

Ik heb een reparatieverzoek ingediend. Wanneer wordt het gerepareerd?

Wij komen binnen een aantal dagen bij u langs om uw reparatieverzoek te verhelpen. We maken een afspraak met u.

Wat is het rechtstreekse nummer van Vriesia glastotaal?

Het telefoonnummer is 088-1112511. Het faxnummer is 088-1112512.

IK ben mijn vuilnispas kwijt, wat moet ik doen?

Hiervoor kunt u contact opnemen met de gemeente. Zij verstrekken deze passen.

Ik woon in een eengezinswoning en heb een schoorsteen. Moet ik die ook vegen?

Heeft u in uw eengezinswoning een gemetselde schoorsteen en heeft u hierop een gaskachel of een houtkachel aangesloten? Dan moet u deze elk jaar vegen. Wij doen dit niet voor u.

Hoe dien ik een reparatieverzoek in?

​U kunt uw reparatieverzoek op meerdere manieren bij ons melden:

  • Via uw account MijnAccolade kunt u uw verzoek online aan ons doorgeven. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Hier kunt u ook de status van uw verzoek volgen.
  • Via onze site kunt u uw reparatieverzoek online aan ons doorgeven. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week.
  • U kunt ons bellen op (0513) 433 633. We zijn op werkdagen van 8.00 – 17.00 uur bereikbaar.
  • Uiteraard mag u ook langskomen in één van onze woonwinkels.

Door het winterweer heb ik schade aan mijn woning. Wat kan ik doen?

​Door streng winterweer kan er schade ontstaan aan uw woning. U kunt uw reparatieverzoek op verschillende manieren aan ons doorgeven:
Online: via onze site kunt u uw reparatieverzoek online aan ons doorgeven. Per telefoon: U kunt ons bellen op (0513) 43 36 33. We zijn op werkdagen van 8.00 – 17.30 uur bereikbaar.
In de woonwinkel: uiteraard mag u ook langskomen in één van onze woonwinkels.

Zodra het gaat dooien en er sprake is van 'werkbaar weer' herstellen wij de schade. Is het een spoedgeval? Dan komen wij dezelfde dag langs.

Ik wil schade aan mijn woning door winterweer voorkomen. Wat kan ik doen?

Hieronder een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen:
​Strooi zout in een kunststof regenpijp en/of een kunststof balkonafvoer.
Tap- en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes.
Bent u gedurende een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming op minimaal 10 graden Celsius staan.

Wanneer komt de monteur langs?

Datum en tijd doorgeven aan huurder.

Mijn hoofdkraan draait door, wat kan ik doen?

Zit de hoofdkraan voor de meter? Dan Vitens bellen.
Zit de hoofdkraan na de meter? Dan wordt deze klacht verholpen door een medewerker van Accolade.

Wat is het het verschil tussen een reparatieverzoek, sociale melding en klacht?

  • Heeft u een gebrek of een storing aan uw woning? Dan noemen wij dit een reparatieverzoek.
  • Wanneer u overlast ervaart van bijvoorbeeld uw buren kunt u dat in eerste instantie het beste zelf met hen bespreken. Komt u er met elkaar niet uit? Dan kunt u een sociale melding aan ons doorgeven. 
  • Kwaliteit van onze dienstverlening en tevreden klanten zijn daarom erg belangrijk voor ons. Toch kan het zijn dat u niet tevreden bent over de kwaliteit van onze dienstverlening Dan kunt u een klacht aan ons doorgeven.

U kunt zowel een reparatieverzoek, sociale melding als klacht online aan ons doorgeven.

Wat kan ik doen bij glasschade?

Heeft u het glas niet met opzet gebroken en bent u lid van ons glasfonds? Dan vervangen wij het glas voor u. Accolade heeft een contract afgesloten met Vriesia Glasschade uit Sneek. Dit bedrijf komt dan bij u langs om uw ruit te herstellen. Bent u geen lid of u heeft opzettelijk het glas gebroken bijvoorbeeld bij buitensluiting? Dan vervangen wij het glas, maar zijn de kosten voor u.

Wat kan ik doen bij schade ontstaan door werkzaamheden van Accolade?

Ontdekt u schade aan uw inboedel na werkzaamheden van Accolade? Laat het ons dan zo spoedig mogelijk schriftelijk weten. Stuurt u ons een brief of een email waarin u ons aansprakelijk stelt. Vertelt u in de brief: wat de schade is
hoe de schade is ontstaan
wat de kosten zijn om de schade te herstellen

Na ontvangt van uw brief hebben nemen wij binnen drie weken contact met u op. We kijken dan of het terecht is dat u ons aansprakelijk stelt. Als het nodig is, komen wij bij u langs om de schade te bekijken.

Wat is een reparatieverzoek? ​

Een reparatieverzoek is een gebrek of een storing aan uw woning? Het is voor u van belang dat het probleem snel wordt verholpen.

Wat kan ik doen bij inbraakschade?

Wij adviseren u altijd aangifte van inbraak te doen bij de politie. U ontvangt dan een proces-verbaal van uw aangifte. Heeft u proces-verbaal waarin staat dat er is ingebroken is of een poging tot inbraak is gedaan? En u heeft het procesverbaal binnen vier weken ingeleverd? Dan rekenen wij u geen kosten voor het herstel van de inbraakschade.

14 meer vragen tonen

Niet de informatie gevonden die u zocht?

Uw vraag is niet beantwoord of u kunt de juiste informatie niet vinden? Stel hieronder uw vraag en wij beantwoorden deze zo spoedig mogelijk.

Stel direct uw vraag