Uw mening telt: mevrouw Teuben

Wij werken iedere dag aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Regelmatig vragen wij uw mening over ons werk. Dit doen we door een klantonderzoek. In de rubriek ‘uw mening telt’ geven bewoners een cijfer over onze dienstverlening. Dit cijfer en de ervaring gebruiken we om te leren en ons werk beter te doen. Deze keer vertelt mevrouw Teuben uit Drachten over haar ervaring met de reparatie van het slot van haar voordeur.



Mevrouw Teuben en haar partner wonen sinds 2011 in hun levensloopbestendige woning in Drachten. Op 14 september kwam de vakman langs om het slot van de voordeur te repareren. Het slot was in augustus vervangen en vertoonde sindsdien problemen.

Mevrouw Teuben vulde de vragenlijst in over onze dienstverlening voor het reparatieverzoek. Ze gaf ons een 7. ‘We zijn tevreden. Wanneer je belt voor een reparatieverzoek komt de vakman gelijk.’ Op de vraag wat wij kunnen verbeteren geeft mevrouw Teuben aan: ‘Een passend slot meegeven aan de vakmannen.’

Wat kan beter?

Mevrouw Teuben vindt het jammer dat de vakman geen passend slot mee had en dat het slot niet op voorraad is. ‘Het is voor beide partijen handiger dat de reparatie in een keer opgelost wordt. De vakman hoeft dan niet nog een keer te komen. Uiteindelijk is het slot niet vervangen maar door uitleg van de vakman weten we nu hoe we dit slot moeten gebruiken. Het was even wennen, maar het werkt eigenlijk heel goed.’


Wat leren wij hiervan?  

De meest voorkomende sloten hebben wij op voorraad. Maar een bijzonder slot, zoals een slot met driepuntssluiting zoals mevrouw Teuben heeft, moeten we bestellen. Hier gaat levertijd overheen. Dit duurt drie tot zes weken. Dat is best lang. Wij gaan kijken of de levertijd korter kan. Daarnaast is goede communicatie belangrijk. We willen bewoners op de hoogte houden van het vervolg. We streven ernaar dat de vakman tijdens de reparatie kan vertellen wat er gaat gebeuren. En wat de levertijd van het materiaal is. 

Klanttevredenheid: uw mening telt

Iedere dag werken wij aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Om te weten waar verbetering nodig is meten we doorlopend of u tevreden bent. Uw mening is daarom voor ons heel waardevol. Zo weten we hoe we het doen en wat er beter kan. Meer informatie vindt u op: www.accolade.nl/klantonderzoek.

Mevrouw Teuben