Coronavirus: hoe gaan wij daar mee om? (update)

8 juni 2021

Het coronavirus ontgaat niemand. Alleen samen kunnen we ervoor zorgen dat het virus zich niet verder verspreidt. Wij volgen de regels en afspraken vanuit de rijksoverheid en het RIVM. Inmiddels hebben we zicht op meer en meer versoepelingen. Ondanks de coronamaatregelen zetten wij onze dienstverlening zo goed mogelijk voort. Wij werken met een corona routekaart. Hieronder leest u de aanpassingen.

We zijn zichtbaar in onze wijken en buurten

We staan in goed contact met bewoners. We doen zoveel mogelijk online. In de wijken en buurten blijven we zichtbaar en actief.  We houden minimaal 1,5 meter afstand en dragen een hesje als we bij u in de wijk aanwezig zijn. Ook dragen wij een mondkapje als we bij u binnenkomen. Ontmoetingen in de wijk blijven mogelijk. We doen dit altijd in overleg met de bewoners. 

Per telefoon en online goed bereikbaar

Heeft u een vraag? Bel of mail ons. Wij zijn per telefoon bereikbaar. Ook kunt u via onze digitale kanalen uw vraag stellen. Onze baliepunten en ons kantoor zijn niet open. Wilt u ons spreken? Bel ons dan even.

Om zo min mogelijk reisbewegingen te hebben werken wij thuis. Als een afspraak of bijeenkomst digitaal of telefonisch kan, dan doen we dat. Bij bijeenkomsten in buurten en wijken kijken we naar digitale mogelijkheden.   

Reparatie? Bel of plan online in.  

Wij voeren reparaties bij mensen thuis uit. U kunt ons hiervoor bellen. En nu ook weer online in te plannen via MijnAccolade. We rekenen er op dat u zich aan alle richtlijnen van de rijksoverheid houdt. Onze medewerkers houden afstand en dragen een mondkapje en veiligheidshesje.  

We werken door aan onze bouwprojecten

Samen met onze bouwpartners maken we afspraken welke werkzaamheden door kunnen gaan en welke niet. We gebruiken hiervoor het protocol ‘Samen veilig doorwerken’ uit. Door deze maatregelen te volgen kunnen we veilig doorwerken aan nieuwbouw en onderhoud aan onze woningen. 

De verhuur van woningen gaat door

We blijven woningen verhuren. In overleg met de huidige en nieuwe huurder maken we afspraken. Uiteraard volgen wij hierbij de hygiënemaatregelen. Kijk voor het huidige aanbod op www.frieslandhuurt.nl

Moeite met het betalen van de huur?

De situatie rondom het coronavirus zorgt voor onzekerheid, ook op financieel gebied. Heeft u problemen met het betalen van uw huur als gevolg van het coronavirus? Wij gaan graag met u in gesprek. Bel ons op (0513) 433 633 of stuur een e-mail. Hoe eerder u contact opneemt, hoe sneller we u kunnen helpen. Onze medewerkers staan voor u klaar. Voor een luisterend oor en om te kijken waar we u kunnen helpen. In overleg is altijd een oplossing te vinden.

Heeft u al contact met ons team Incasso voor bijvoorbeeld een betalingsregeling? Lukt het niet om de afspraken na te komen door de deze situatie? Neem dan ook contact met ons op.

We volgen de richtlijnen van Rijksoverheid en RIVM

  • We schudden geen handen
  • We houden minimaal 1,5 m afstand en dragen een veiligheidshesje
  • We wassen vaker onze handen
  • We dragen een mondkapje in publieke ruimtes en bij mensen thuis
  • We beperken het bezoek aan huurders en relaties zoveel mogelijk.
Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.