Coronavirus: hoe gaan wij hiermee om?

14 december 2020

Het coronavirus ontgaat niemand. Alleen samen kunnen we ervoor zorgen dat het virus zich niet verder verspreidt. Op dit moment is er sprake van een vergaande lockdown. Hierdoor passen wij onze dienstverlening aan. Deze aanpassingen zijn tot en met 19 januari 2021 van kracht.

We zijn zichtbaar in onze wijken en buurten

Op afstand blijven wij zichtbaar in onze wijken en buurten. We staan in goed contact met bewoners. We houden minimaal 1,5 meter afstand en dragen een hesje als we in de wijk aanwezig zijn. Ook dragen wij een mondkapje als we bij mensen binnen zijn.

Per telefoon en online goed bereikbaar

Heeft u een vraag? Bel of mail ons. Wij zijn per telefoon bereikbaar. Ook kunt u via onze digitale kanalen uw vraag stellen. Onze baliepunten en ons kantoor zijn niet open. Wilt u ons spreken? Bel ons dan even.

Om zo min mogelijk reisbewegingen te hebben werken wij thuis. Als een afspraak of bijeenkomst digitaal of telefonisch kan, dan doen we dat. Bij bijeenkomsten in buurten en wijken wordt gekeken naar digitale mogelijkheden.   

We doen alleen spoedreparaties.

Wij voeren alleen spoedreparaties bij mensen thuis uit. U kunt ons hiervoor bellen. Online inplannen is niet mogelijk.

Wat is belangrijk als wij langskomen?

Onze medewerkers dragen een veiligheidshesje en een mondkapje. Tijdens de uitvoering van het werk blijft u op minimaal 1,5 meter afstand. Draag ook zelf een mondkapje. Waar mogelijk bent u in een andere ruimte. Als onze onderhoudsmedewerker twijfelt of hij veilig kan werken dan bieden wij hem de mogelijkheid om af te zien van de klus. Dan maken we een nieuwe afspraak.

We werken door aan onze bouwprojecten

Samen met onze bouwpartners maken we afspraken welke werkzaamheden door kunnen gaan en welke niet. We gebruiken hiervoor het protocol ‘Samen veilig doorwerken’ uit. Dit maakten we samen met onze aannemers en bouwbedrijven in het onderhoud.

De verhuur van woningen gaat door

We blijven woningen verhuren. In overleg met huidige en nieuwe huurder maken we afspraken. Uiteraard volgen wij hierbij de hygiënemaatregelen. Kijk voor het huidige aanbod op www.frieslandhuurt.nl.

Moeite met het betalen van de huur?

De situatie rondom het coronavirus zorgt voor onzekerheid, ook op financieel gebied. Heeft u problemen met het betalen van uw huur als gevolg van het coronavirus? Wij gaan graag met u in gesprek. Bel ons op (0513) 433 633 of stuur een e-mail. Hoe eerder u contact opneemt, hoe sneller we u kunnen helpen. Onze medewerkers staan voor u klaar. Voor een luisterend oor en om te kijken waar we u kunnen helpen. In overleg is altijd een oplossing te vinden.

Heeft u al contact met ons team Incasso voor bijvoorbeeld een betalingsregeling? Lukt het niet om de afspraken na te komen door de deze situatie? Neem dan ook contact met ons op.

We volgen de richtlijnen van Rijksoverheid en RIVM

  • We schudden geen handen
  • We houden minimaal 1,5 m afstand en dragen een veiligheidshesje
  • We wassen vaker onze handen
  • We dragen een mondkapje in publieke ruimtes en bij mensen thuis
  • We beperken het bezoek aan huurders en relaties zoveel mogelijk. En kijken naar online mogelijkheden.
Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.