Op 22 april zijn we telefonisch bereikbaar tot 16.15 uur. Op 23 april zijn we telefonisch bereikbaar tot 16.00 uur: Ons baliepunt in Heerenveen is open tot 15.45 uur.


Verduurzaming huizen: wat kunnen we beter doen?

Hoe tevreden zijn onze huurders over hun verduurzaamde huis? Dit onderzochten we samen met De Bewonersraad. Met het onderzoek willen we de kwaliteit van ons werk verbeteren. Een grote groep huurders ontving in 2022 een vragenlijst van ons. Hierna vroegen wij hen om met ons in gesprek te gaan. Zo organiseerden wij twee gespreksavonden in Drachten en Franeker.

Waar deden we onderzoek naar?

We stelden vragen over verschillende onderwerpen:

  1. Hoe ervaart u het wooncomfort?
  2. Ging uw energieverbruik omlaag?
  3. Hoe is het werk uitgevoerd?
  4. Wat vond u van de communicatie en informatie rond de verduurzaming?

Wie vulden de vragenlijst in?

De vragenlijst stuurden wij naar huurders, waarvan hun huis de afgelopen drie jaar verduurzaamd was. Ruim 650 bewoners vulden de vragenlijst in.

Welk rapportcijfer kregen wij?

Het gemiddelde rapportcijfer dat we kregen was een 7. Dat is een mooie voldoende, waar we trots op zijn. Maar het geeft ook aan dat we nog zaken kunnen verbeteren. Dat kwam ook naar voren bij de antwoorden. Hieronder ziet u een paar voorbeelden:

Hoe tevreden waren huurders over het energieverbruik na de energiebesparende maatregelen?

Welk rapportcijfer geven huurders aan de uitvoering van het werk?

Wat hoorden we tijdens de gesprekken?

Met de resultaten uit het onderzoek kregen we al een duidelijk beeld. Toch wilden we hier graag dieper op ingaan met huurders. Daarom organiseerden we twee klantenpanels. De deelnemers lieten ons weten dat zij veel waarde hechten aan goede communicatie rondom de werkzaamheden. Ook vinden zij het belangrijk dat de kwaliteit van het werk op orde is. Zij stellen het op prijs als Accolade de kwaliteit van het werk controleert. Daarnaast ontvingen wij nog meer goede adviezen en tips:

  • Een bewoner wil graag weten wanneer het werk precies plaatsvindt. Niets is vervelender dan afspraken die niet worden nagekomen.
  • Zoveel mogelijk werkzaamheden bundelen is prettig voor de bewoner. Daarmee voorkom je dat deze lange tijd overlast ervaart.
  • Ook waarderen huurders goede informatie op het juiste moment. Een teveel aan informatie slaat de plank mis!
  • Verder willen zij graag één aanspreekpunt tijdens het werk.

Wat spraken we af?

Wij bespreken de uitkomsten en adviezen met onze vastgoedpartners. En hiermee gaan we aan de slag. Zo gaan we eerst in gesprek met de bewoners, voordat we hun huizen aanpakken. U als huurder kent uw huis als geen ander. Het is belangrijk dat wij hiernaar luisteren. Zo verbeteren wij onze dienstverlening.

Meer info?

U vindt hier meer info over klanttevredenheid.

Meer over dit onderwerp

Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.