Uw mening telt - cijfer 9,6

Wij helpen u graag zo goed mogelijk. Om te weten wat u nodig heeft, is het belangrijk dat we goed naar u luisteren. Daarom vragen we onze bewoners regelmatig om hun mening over ons werk. Dit doen we met een klanttevredenheidsonderzoek. In de rubriek ‘Uw mening telt’ schrijven we hierover. Bewoners geven ons een cijfer en leggen uit wat beter kan. Dit keer vertelt meneer Dijkstra uit Drachten over het accepteren van een nieuwe huurwoning.

Wie:                               meneer Dijkstra
Plaats:                           Drachten
Woont er sinds:           februari 2024
Geeft mening over:    accepteren van een nieuwe woning

Anko Dijkstra zocht een kleinere woning. Het huis dat hij van WoonFriesland huurde, was te groot voor hem alleen. Hij wilde graag een huis met de slaapkamer en badkamer op de begane grond. Een plek waar hij de rest van zijn leven kan blijven. Het liefst in de buurt, waar hij als kind opgroeide. Er kwam een huis vrij, meneer Dijkstra ging kijken en besloot het te accepteren. Eind januari kreeg hij de sleutel en begin februari is hij verhuisd.

Wat kan beter?

‘Eerlijk gezegd niet zo veel. Er moest heel veel aan deze woning gebeuren. Ik kreeg hem al in november toegewezen en kreeg eind januari de sleutel. Het huis moest helemaal worden schoongemaakt. Het toilet moest vernieuwd, want dat was stuk. Ook moest er een wandje worden teruggeplaatst in de woonkamer. Dankzij die muur heb ik nu een slaapkamer op de begane grond. En ik heb ook nog een splinternieuwe keuken gekregen. Over al deze dingen heb ik de afgelopen tijd veel contact gehad met Accolade. Dat verliep altijd heel goed. Als ik ze nodig heb, zijn ze snel te bereiken. En als er een monteur moet komen, staat hij een dag later al op de stoep. Daarover ben ik heel erg tevreden.’


‘Als ik Accolade nodig heb, zijn ze snel te bereiken’


‘Als ik écht iets moet noemen wat beter kan, dan zou Accolade misschien iets actiever kunnen zijn qua contact. Ze hebben bijvoorbeeld achteraf niet gebeld of alles naar wens was. Niet na de verhuizing en niet na het plaatsen van de keuken. Maar ik ben vooral blij met hoe alles is gegaan. Ik woon hier erg prettig en wil hier voor altijd blijven.'

Wat leren wij hiervan? 

We vinden het fijn om te horen dat meneer Dijkstra zo blij is met zijn woning. Zo zien we het bij Accolade natuurlijk graag. Het is ook mooi dat meneer Dijkstra tevreden is over de aanpassingen die in de woning zijn gedaan. Soms moet er veel gebeuren voordat iemand kan verhuizen. Daar komt dan best veel bij kijken en dat vraagt om wat geduld. De tip die meneer Dijkstra ons geeft, is een goede. Het is voor ons een kleine moeite om even te bellen na het opleveren van een woning. Dan horen we meteen of alles goed is gegaan en naar wens is.

Meer weten over klantonderzoek?

Meer informatie vindt u op: Klanttevredenheid.

Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.