Op 22 april zijn we telefonisch bereikbaar tot 16.15 uur. Op 23 april zijn we telefonisch bereikbaar tot 16.00 uur: Ons baliepunt in Heerenveen is open tot 15.45 uur.


Glasvezel

In ons werkgebied zijn bedrijven zoals KPN Netwerk en Delta Fiber bezig om glasvezel aan te leggen. Ook in onze woningen. Op deze pagina vindt u hier meer informatie over.

Veel gevraagd over Glasvezel

Op kpnnetwerk.nl vindt u antwoorden op veelgestelde vragen en kunt u zich aanmelden voor de nieuwsbrief.  

We vragen u om de monteur binnen te laten als die in de meterkast wil kijken of het aansluitpunt komt installeren. De monteur spreekt met u af wanneer hij langskomt om het glasvezelaansluitpunt te installeren. Bent u er dan zelf niet? Vraagt u dan of de buren – of iemand anders die ouder is dan 18 jaar – voor u de monteur binnenlaat. U bepaalt zelf of u meedoet aan de aanleg van glasvezel.

Nee, we werken volgens de regels van de algemene verordening gegevensverstrekking (AVG). Wat we hebben doorgegeven zijn de gegevens van de huurwoningen. Dus het adres, de postcode, de plaatsnaam en of het om een laagbouw- of hoogbouwwoning gaat.

De glasvezelkabel wordt van beneden naar boven getrokken. Meestal gebeurt dit via de meterkasten van de ene naar de andere woning. Als uw benedenburen er niet zijn, kan KPN NetwerkNL uw woning niet aansluiten. En als u er niet bent, wordt de woning van uw bovenburen niet aangesloten. Daarom rekenen we erop dat zoveel mogelijk bewoners meewerken.  

Ja. KPN NetwerkNL boort de kabel door tot vlak bij uw woning. De straat moet even open en er komt een gat in de straat of stoep vlak bij uw tuin. De bestrating wordt vaak dezelfde dag weer netjes teruggelegd. Ook bij de gevel komt een klein gat. U ziet daar straks een oranje sprietje uitsteken. Dat is tijdelijk: de monteur kan de glasvezelkabel dan later makkelijk terugvinden.

Heeft u een klacht over het werk van KPN NetwerkNL? Meld deze dan op kpnnetwerk.nl of spreek de voorman aan. Die herkent u aan het gele hesje.  

We vragen in Nederland steeds meer van het netwerk. We gamen, streamen en gebruiken slimme apparaten. En toch staan we pas aan het begin van wat er thuis allemaal mogelijk is. Met glasvezel kunnen we in Nederland nog jaren vooruit. Het biedt kwaliteit waar we op kunnen vertrouwen. We vinden het dus belangrijk dat ook uw woning wordt aangesloten.

Meewerken is niet verplicht. Maar we raden het wel aan. Ook als u nu niet van plan bent om de glasvezelaansluiting te gebruiken. Ook voor volgende huurders is het handig als er alvast een glasvezelkabel aanwezig is.

Als u niet meewerkt dan is de kans groot dat over 2 jaar de ADSL lijn komt te vervallen. U heeft dan geen telefoon/internetverbinding meer. Nu wordt het nog gratis aangelegd, maar dan worden er kosten in rekening gebracht.

Nee, dat doen we niet. We werken alleen mee aan de aanleg van het glasvezelnetwerk. Als huurder beslist u zelf of u wilt overstappen op glasvezel. U kunt ook gewoon gebruik blijven maken van het netwerk dat er nu ligt.

Een aannemer legt meestal het glasvezelnetwerk namens KPN of DELTA Fiber Netwerk aan. U krijgt als huurder van hen bericht over de werkzaamheden. Na het werk komt KPN NetwerkNL of DELTA Fiber Netwerk de glasvezelaansluiting doormeten.

Ja, de aanleg van het glasvezelnetwerk kost u en Accolade niets. Daarom is het slim om nú mee te werken. Als de glasvezelaansluiting later alsnog moet worden geïnstalleerd, is het waarschijnlijk niet meer gratis.       

Dit kan maar hoeft niet. U mag dit zelf bepalen. Aanmelden voor glasvezel regelt u zelf. Eventuele kosten die hierbij horen betaalt u ook zelf.

Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.