Let op: Vrijdag 7 oktober kunt u ons telefonisch bereiken tot 12.00 uur. Ons baliepunt in Sneek is vrijdag gesloten.


Reparatieverzoek

Een reparatieverzoek is een gebrek of een storing aan een woning of woongebouw. Een reparatieverzoek kunt u online doorgeven. U kunt dan ook meteen een afspraak inplannen. Of meld uw reparatie telefonisch.

Reparatie doorgeven via MijnAccolade

Veel gevraagd over Reparatieverzoek

Accolade vindt het belangrijk dat uw tuin er netjes uitziet. U kunt via ons zand of aarde bestellen met een maximum van totaal drie kuub per jaar. Bestel zand of grond gemakkelijk via MijnAccolade.

Voor woensdag 12 uur besteld?  Dan wordt de bestelling donderdag geleverd. 

Hoe wordt het geleverd?

Grond en zand wordt los geleverd, niet in big bags. De levering wordt met een vrachtwagen bij u gebracht. Denk hieraan bij het doorgeven van de locatie waar uw bestelling neergelegd kan worden. Woont u in Franeker? Dan kunt u het zand zelf bij Westra ophalen. Het adres is Voltastraat 9, 8801 PL Franeker.

  • Via uw account MijnAccolade kunt u uw verzoek online aan ons doorgeven. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Hier kunt u ook de status van uw verzoek volgen.
  • U kunt ons bellen op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur.

Het slot kan bevriezen tijdens bij strenge vorst. Dit zijn een aantal tips:

  • Richt een fohn op het slot. Door de warme lucht zal de bevriezing overgaan en komt er geen gesmolten water vrij.
  • Als uw deur vastgevroren zit, is het slot waarschijnlijk stroef geworden. Gebruik geen warm water om het slot te ontdooien. Dit werkt in het begin wel goed, maar het water bevriest net zo snel weer. U kunt wel een (boterham) zakje met warm water tegen het slot aanhouden.
  • Het slot inspuiten met WD 40 kan het probleem ook verhelpen. WD 40 is een multispray. Hiermee kun je roest losweken en verwijderen. Het middel kruipt onder bepaalde stoffen door, zodat eventuele olie-, teer-, vet- en lijmresten verwijderd kan worden.

Hieronder een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen: ,

  • Strooi zout in een kunststof regenpijp en/of een kunststof balkonafvoer.
  • Tap- en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes.
  • Bent u gedurende een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming op minimaal 10 graden Celsius staan.

Heeft u in uw eengezinswoning een gemetselde schoorsteen en heeft u hierop een gaskachel of een houtkachel aangesloten? Dan moet u deze elk jaar vegen. Wij doen dit niet.

Bent u lid van ons glasfonds? Dan vervangen wij het glas voor u. Accolade heeft een contract afgesloten met Boekema Glasschade. Dit bedrijf komt dan bij u langs om uw ruit te herstellen. Bent u geen lid van ons glasfonds? Dan vervangen wij het glas, maar zijn de kosten voor u. U kunt bellen met (0513) 433 633 en kies dan voor optie 3. 

Accolade of de gemeente is verantwoordelijk voor de brandgang. In sommige gevallen deels Accolade/gemeente en of eigen huizenbezitters. Wanneer de achterpaden van Accolade zijn, is Accolade verantwoordelijk voor de paden. Paden moeten goed begaanbaar zijn en blijven. Onkruid moet door Accolade verwijderd worden. Huurder is verantwoordelijk voor het onderhoud van zijn eigen tuin tot en met de erfgrens.

Wij komen binnen een aantal dagen bij u langs om uw reparatieverzoek te verhelpen. Maak zo spoedig mogelijk een afspraak via MijnAccolade of telefonisch. 

Zit de hoofdkraan voor de meter? Dan Vitens bellen.
Zit de hoofdkraan na de meter? Dan wordt deze klacht verholpen door een medewerker van Accolade.

LET OP: als bewoner zelf schade heeft veroorzaakt aan de woning, maak een reparatieverzoek aan op 'Rekening Bewoner'.

Als huurder van Accolade kunt u voor vragen en reparatieverzoeken gewoon terecht bij ons. Indien nodig nemen wij contact op met de VvE (Vereniging van Eigenaren). 

Als de huurder een onderdeel nodig heeft, dan wordt een reparatieverzoek ingepland.

Door streng winterweer kan er schade ontstaan aan uw woning. Zodra het gaat dooien en er sprake is van 'werkbaar weer' herstellen wij de schade. Is het een spoedgeval? Dan komen wij dezelfde dag langs.

Dit moet worden beoordeeld door de wijkbeheerder. Een taak aanmaken zodat ze dit kunnen bekijken.

Ontdekt u schade aan uw inboedel na werkzaamheden van Accolade? Stuur ons een email waarin u ons aansprakelijk stelt. Vermeld in de email wat de schade is,hoe de schade is ontstaan,wat de kosten zijn om de schade te herstellen. Na ontvangt van uw email hebben nemen wij binnen drie weken contact met u op. We kijken dan of het terecht is dat u ons aansprakelijk stelt. Als het nodig is, komen wij bij u langs om de schade te bekijken.

Een reparatieverzoek is een gebrek of een storing aan uw woning? Het is voor u van belang dat het probleem snel wordt verholpen.

​U kunt daar zelf aan bijdragen door geen spullen door het toilet te spoelen die daar niet thuis horen en geen etensresten door de gootsteen te spoelen

  • Stroomt de dakgoot alleen over bij een hevige bui? Dan kan de hemelwaterafvoer het niet verwerken.
  • Stromen de dakgoten over? Dan zijn de goten verstopt en moet Van der Velden ingeschakeld worden.
  • Lekt de dakgoot en komt het water erdoorheen? Dan inplannen bij eigen dienst. Wel doorgeven dat de monteur bij de lekkage moet kunnen komen. Dan hoeft bewoner niet thuis te blijven. 

Stankoverlast ligt meestal aan de riolering. Deze klachten kunnen door naar Van der Velden.

Dan kunt u een bedrijf bellen die uw dakgoten kan ontstoppen.

Als de verstopping is ontstaan door eigen toedoen, dan zijn de ontstoppingskosten voor u. Ook als u lid bent van het servicefonds. ​

Dan kunt u een bedrijf bellen die uw verstopping verhelpt.

Controleren of er een brief is gestuurd naar bewoner met aankondiging. Zo niet, navragen bij medewerker van afdeling Planmatig Onderhoud of dit juist is.

Het is niet verplicht, maar met de slimme meter is uw woning weer helemaal uitgerust voor de toekomst. Wij adviseren u de omwisseling van de meter te accepteren. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Ook blijven uw gegevens privé, mits dit wordt gemeld bij uw netwerkbeheerder. Let op, u moet wel jaarlijks zelf uw meterstanden doorgeven aan uw energieleverancier.

Heeft u geen reservesleutels meer en kunt u niet in uw woning komen? Dat is erg vervelend. Accolade heeft geen reservesleutels van haar huurwoningen. U kunt ons hiervoor bellen op (0513) 43 36 33. We zijn op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur bereikbaar. Na 17.00 uur kunt u ook bellen, dan krijgt u de storingsdienst aan de telefoon. De kosten bedragen altijd € 100,-, ongeacht de werkzaamheden die verricht worden om u binnen te laten.

Een DOM sleutel of TEC zijn magneetsleutel voor toegangsdeuren. De kosten zijn € 25,- per sleutel. U kunt een extra DOM-sleutel bij ons aanvragen. De kosten zijn voor uw rekening.

Heeft u geen reservesleutels meer en kunt u niet in uw woning komen? Dat is erg vervelend. Accolade heeft geen reservesleutels van haar huurwoningen. U kunt ons hiervoor bellen op (0513) 43 36 33. We zijn op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur bereikbaar. Na 17.00 uur kunt u ook bellen, dan krijgt u de storingsdienst aan de telefoon. De kosten bedragen altijd € 100,-, ongeacht de werkzaamheden die verricht worden om u binnen te laten.

Kunt u nog wel in uw woning komen, maar wilt u extra sleutels bijbestellen? U kunt een sleutel laten bijmaken bij een sleutelspecialist bij u in de buurt. Gaat het om een sleutel van de algemene toegangsdeur? Waarschijnlijk is dit een sleutel met een certificaat. Deze sleutels kunt u bij Regts bestellen. De kosten zijn € 30,- per sleutel. Het telefoonnummer van Regts is: Joure: (0513) 412 413, Sneek: (0515) 414 301, Franeker: (0517) 390 320. Dit geldt voor alle huurders.

Tropische temperaturen. Het klinkt leuk, maar in Nederland voelt het dan al snel benauwd en drukkend. Natuurlijk is het ene huis sneller warm dan het andere. Dit hangt af van waar uw woning staat en hoe deze is geïsoleerd. Maar zodra het kwik stijgt naar 28 C° of hoger, dan is het in elke woning warm. We moeten er mee ‘dealen’. Hoe houden we dan toch ons hoofd een beetje koel in de hitte? We geven u zes tips.

Hier vindt u de tips op onze website.

U kunt uw melding op verschillende manieren doorgeven.
Via MijnAccolade kunt u uw reparatieverzoek online aan ons doorgeven. U kunt ook rechtstreeks bellen met Van der Velden rioleringsbeheer. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer (050) 317 11 00.

Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.