Uw mening telt - cijfer 7,1

Wij helpen u graag zo goed mogelijk. Om te weten wat u nodig heeft, is het belangrijk dat we goed naar u luisteren. Daarom vragen we onze bewoners regelmatig om hun mening over ons werk. Dit doen we met een klanttevredenheidsonderzoek. In de rubriek ‘Uw mening telt’ schrijven we hierover. Bewoners geven ons een cijfer en leggen uit wat beter kan. Dit keer vertelt mevrouw Schwerzel uit Heerenveen over de afhandeling van een reparatieverzoek voor haar douche.

Wie:                               Mevrouw Schwerzel
Plaats:                           Heerenveen
Woont er sinds:           september 2013
Geeft mening over:    de afhandeling van een reparatieverzoek

Irene Schwerzel klaagt niet snel. Haar douche werd steeds spontaan warmer en kouder tijdens het douchen. Het voelde niet prettig, maar ze doucht nooit zo lang. Na verloop van tijd raakte ze eraan gewend. Pas na maanden trok ze aan de bel. Haar zoon en kleindochter hadden bij haar gelogeerd. Zij vonden het ook niet fijn om zo te douchen. Daarom nam Irene contact op met Accolade. Ze diende een reparatieverzoek in.

Wat kan beter?

‘Nou, helemaal niet veel hoor. Er is eigenlijk maar één puntje van verbetering. De mevrouw van Accolade luisterde niet zo goed naar mijn verhaal. Ik vertelde haar dat mijn douche steeds warmer en kouder werd. Zij vertelde mij daarna dat ik contact moest opnemen met installatiebedrijf Breman. Dat deed ik, maar zij zeiden dat ik toch bij Accolade moest zijn. Ik werd dus van het kastje naar de muur gestuurd. Maar het is uiteindelijk heel goed door Accolade opgelost. Dat is natuurlijk het belangrijkste.’


‘Ik ben heel blij dat ik nu weer lekker warm kan douchen’


‘Een paar dagen na mijn verzoek kwam er een aardige monteur langs. Hij heeft eerst het kalkfiltertje in de kraan vervangen. Hij hoopte dat dit de oplossing zou zijn. Toch bleek het probleem niet verholpen. Toen heeft hij er een hele nieuwe mengkraan op gezet. Sindsdien doet de douche het weer! De monteur had geen tijd voor koffie. Er stonden nog meer klanten op zijn lijstje. Maar hij heeft het probleem in een half uurtje keurig opgelost. Ondertussen hebben we gezellig gepraat. Ik ben heel blij dat ik nu weer lekker warm kan douchen.’

Wat leren wij hiervan?

Het is vervelend dat mevrouw Schwerzel zich heen en weer gestuurd voelde. Vaak denken we bij problemen met warm water al snel dat het aan de cv-ketel ligt. Maar dit is bij wisselend koud en warm water niet altijd het geval. Gerard Nijmeijer is Uitvoerder Dagelijks Onderhoud bij Accolade en weet hier alles van. ‘Als iemand belt met wisselend koud en warm water, ligt het vaak aan de doorstroming vanaf de cv-ketel naar de douchemengkraan. Hierbij kun je denken aan vervuiling of verkalking in de douchekraan of douchekop. Gelukkig is dit snel verholpen. Onze medewerkers aan de telefoon hebben we hier beter over geïnformeerd. Het is belangrijk dat ze doorvragen. Is er sprake van wisselend koud en warm water? Dan komt onze eigen onderhoudsmedewerker langs. Heeft een klant geen warm water? Dan schakelen we de klant door naar Breman of Feenstra.' Huurders mogen bij geen warm water ook zelf contact opnemen met Feenstra of Breman.

Meer weten?

Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.