Uw mening telt - cijfer 7,5

Wij werken iedere dag aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Regelmatig vragen wij uw mening over ons werk. Dit doen we door een klanttevredenheidsonderzoek. In de rubriek ‘Uw mening telt’ geven bewoners een cijfer over onze dienstverlening. Dit cijfer en de ervaring gebruiken we om te leren en ons werk beter te doen. Dit keer vertelt meneer De Bruin uit Joure over het planmatig onderhoud aan zijn woning.

Wie:                                    meneer De Bruin
Plaats:                                Joure
Woont er sinds:               1993
Geeft mening over:         planmatig onderhoud

Bij meneer De Bruin voerde Kranendonk in opdracht van ons planmatig onderhoud uit. De woning is gereinigd en geschilderd. Ook is de zolder geïsoleerd en lieten we vloer- en gevelisolatie plaatsen. Verder plaatste Kranendonk twee nieuwe dakramen en vervingen ze het platte dak van de berging. Meneer De Bruin vulde, nadat het onderhoud was uitgevoerd, een vragenlijst in over onze dienstverlening. Hij is tevreden over het onderhoud en het comfort dat zijn woning hierdoor kreeg.  

Wat kan beter?

‘Het werk is afgerond, maar helaas wacht ik nog op de vloerisolatie. Ik heb hierover prettig contact met de uitvoerder. Hij geeft aan dat dit bij verschillende woningen nog moet gebeuren en dat het wel komt. Ik vind het vervelend dat ik niet weet wanneer dit gaat gebeuren. Daarnaast had ik gehoopt dat Accolade zonnepanelen bij mij zou plaatsen. Ik vind dat er geen goede uitleg is gegeven waarom ik geen zonnepanelen krijg. De communicatie hierover kan beter.’


Mijn wooncomfort is verbeterd’ 


‘Ik merk dat het wooncomfort in de woning is verbeterd. Ik ben alleen en stook niet veel. De thermostaat staat standaard op zo’n 18 graden. Dit leverde me dit jaar een energiebesparing op van wel € 400. Verder ben ik tevreden, ik woon hier vanaf 1993 al met veel plezier.’

Wat leren wij hiervan?

Jantien de Boer is procesbegeleider bij Accolade. Zij was betrokken bij dit project. Ze reageert op de vraag van meneer De Bruin over de zonnepanelen. ‘De strategie voor de woning waar meneer De Bruin woont is ‘voorsorteren verkoop’. Dit betekent dat we deze woning op termijn willen verkopen. Daarom investeren we niet in zonnepanelen. Voor bewoners is dit niet altijd duidelijk. Hier kunnen wij een verbeterslag maken. Voortaan horen wij bewoners van woningen met het label ‘verkoop’ beter uit te leggen waarom we geen zonnepanelen plaatsen.’


‘Er stond water onder de vloer, daarom konden we nog niet isoleren’ 


André Jager, betrokken vanuit Kranendonk, vertelt meer over het onderhoud dat nog uitgevoerd moet worden. ‘We hebben contact gehad met Koston. Dit is het bedrijf dat de vloerisolatie uitvoert. Het gaat om drie woningen waar we nog vloerisolatie moeten plaatsen.  Binnen twee weken komt Koston langs om onder de vloer kijken en te controleren of de vloer geïsoleerd kan worden. We konden het werk eerder niet uitvoeren omdat er water onder de vloer stond. Meneer de Bruin gaf aan graag te willen weten wanneer de werkzaamheden worden uitgevoerd. Helaas konden we dit eerder nog niet aangeven omdat dit met de weersomstandigheden en de planning van Koston te maken had.’

Meer weten over klantonderzoek?

Meer informatie vindt u op: Klanttevredenheid.

Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.