Op 22 april zijn we telefonisch bereikbaar tot 16.15 uur. Op 23 april zijn we telefonisch bereikbaar tot 16.00 uur: Ons baliepunt in Heerenveen is open tot 15.45 uur.


Maatwerk bij betalingsproblemen

Wij willen maatwerk en ondersteuning bieden aan huurders die te maken hebben met betalingsproblemen. Soms is het belangrijk om dit samen met de gemeente te doen. Dit is afhankelijk van de situatie.

Hoe gaan we te werk?

We bespreken de situatie en bekijken samen waar het probleem ligt. Daarna onderzoeken we met u de oplossingen. Geen één situatie is hetzelfde. De maatwerkoplossingen daarom ook niet. Met elkaar kijken we wat uw situatie nodig heeft.

Wat voor maatwerk kunnen we bieden?

We kunnen verschillende vormen van maatwerk bieden. Voorbeelden zijn:

  • een betalingsregeling waarmee u de huur van een bepaalde maand verspreid mag betalen;
  • de huur op een later moment betalen;
  • adviezen voor andere soort hulp, zoals bijvoorbeeld hulp bij het invullen van formulieren en bij aanvragen van huurtoeslag.

Maar soms is er meer nodig om u te helpen. Daarvoor werken we nauw samen met onze gemeentes. Zij hebben meer kennis in huis als het gaat om betalingsproblemen en schulden. En ook zij kunnen oplossingen bieden. Door samen alle inkomsten en uitgaven op een rij te zetten wordt duidelijk wat de oorzaak van uw betalingsprobleem is én hoe we dit op kunnen lossen. Blijkt de hoogte van de huur niet passend bij uw inkomen en daarom oorzaak van het probleem te zijn? Dan bieden wij u een passende oplossing aan.  

Heeft u betalingsproblemen? Neem contact met ons op!

Merkt u dat het steeds lastiger wordt de vaste lasten, waaronder uw huur, te betalen? Ervaart u betalingsproblemen of verwacht u door verandering in uw situatie in de problemen te komen? We gaan graag met u in gesprek. Samen zoeken we naar een passende oplossing. Neem daarom contact met ons op. Hoe eerder, hoe beter.

Kijk ook eens op deze pagina. Hier staat allerlei hulp op een rij: www.accolade.nl/hulp.

Betalingsregeling treffen

Veel gevraagd over Maatwerk bij betalingsproblemen

Lukt het u niet om op tijd te betalen? Laat het ons dan zo spoedig mogelijk weten. Samen gaan we kijken naar een oplossing, bijvoorbeeld in de vorm van een betalingsregeling. U kunt deze aanvragen via MijnAccolade. Of maak een afspraak met één van onze incassomedewerkers. 

Neem zo spoedig mogelijk contact op met een medewerker van onze afdeling Huurincasso voor een passende oplossing.

Neem contact met ons op als u hulp nodig heeft met uw financiën. Wij kunnen u vertellen bij welke instanties u terecht kunt voor hulp. Ook kunt u hiervoor terecht bij uw gemeente. 

Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.