Wij bieden onze woningen alleen te huur aan op www.frieslandhuurt.nl: Het bedrijf Rentola biedt onterecht huurwoningen van ons aan op hun website, reageer hier niet op. Doe dit alleen via FrieslandHuurt.nl.


Uw mening telt - cijfer 6,3

Iedere dag werken wij aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Regelmatig vragen wij uw mening over ons werk. In de rubriek ‘uw mening telt’ geven bewoners een cijfer over onze dienstverlening. Dit cijfer en de ervaring gebruiken we om te leren en ons werk beter te doen. Dit keer vertelt meneer Slagman over zijn ervaring bij het verlaten van zijn huis.

Wie:                                       meneer Slagman
Plaats:                                   Drachten
Woonde er sinds:               januari 2016 tot november 2021
Geeft mening over:            verlaten van de woning

Meneer Slagman verhuisde eind oktober uit zijn huurwoning in Drachten. Hij vulde de vragenlijst in over onze dienstverlening bij het verlaten van zijn woning. Hij was niet zo tevreden. Met name omdat de overname van spullen door de nieuwe huurder niet mogelijk was.


‘Een gemiste kans dat overname niet mogelijk was’


 

Wat kan beter?

‘Ik vond het vervelend dat de we de overname niet konden regelen met de nieuwe huurder. De nieuwe huurder kreeg de woning pas na onze laatste huurdag toegewezen. Onze nagenoeg nieuwe vloer, koelkast en gasfornuis konden we daarom niet verkopen. Dat vind ik jammer en een gemiste kans. In overleg met de medewerker Mutatie mochten we de vloer laten liggen. De rest van de woning haalden we leeg. We zijn zelf van het hergebruiken. Het is, naar mijn mening, zonde dat de nieuwe bewoner nieuwe spullen moet kopen terwijl er goed spul stond.’

 

Flexibel in huuropzegging

‘We probeerden de huur via de website op te zeggen. Tijdens het opzeggen bleef de website steeds hangen. Het was weekend en daardoor was het niet mogelijk om te bellen naar een medewerker. Op de maandag erna belden we om de huur op te zeggen. Toen was het al 4 oktober. Gelukkig kregen we alsnog de mogelijkheid om per 1 november de huur op te zeggen. Ik vind het netjes dat jullie hierin flexibel waren.’

 

Wat leren wij hiervan?

Ook Accolade vindt hergebruik belangrijk. Voor de vertrekkende huurder is het prettig om spullen te kunnen verkopen aan een nieuwe huurder. Ook de nieuwe huurder heeft hier voordeel van. Onze afdeling Woonpunt doet haar best om woningen aansluitend te verhuren, zodat overname mogelijk is. Ook met het oog op duurzaamheid en het hergebruiken van materialen vinden wij dit belangrijk.


Ook wij vinden hergebruik belangrijk en willen graag onze woningen aansluitend verhuren’


 

Op tijd een nieuwe huurder vinden lukt niet altijd

Door de coronamaatregelen duurt het toewijzen van woningen langer dan normaal. Daarnaast merken we dat belangstellenden vaak een huis alsnog weigeren. Hierdoor vinden we niet altijd op tijd een nieuwe huurder. En daardoor lukt de overname tussen de vertrekkende en nieuwe huurder niet. Is dat het geval? Dan kunt u soms afspraken maken met de medewerker Mutatie. In sommige gevallen mag u bijvoorbeeld de vloer laten liggen. Zo proberen we waar het kan maatwerk te leveren. We geven geen vergoeding voor bijvoorbeeld de vloer.

 

Zeg uw huur op tijd op

Wij adviseren daarnaast om de huur zo vroeg mogelijk op te zeggen. Dit kan maximaal drie maanden van tevoren. De minimale opzegtermijn is een maand. Door de huur op tijd op te zeggen, is er voor ons meer tijd om de woning toe te wijzen aan een nieuwe huurder. En voor de vertrekkende huurder en nieuwe huurder is er zo voldoende tijd om de overname samen te regelen.

 

Meer informatie

Meer informatie over klanttevredenheid vindt u op: Klanttevredenheid (accolade.nl).

Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.