Uw mening telt - cijfer 7

Wij werken iedere dag aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Regelmatig vragen wij uw mening over ons werk. Dit doen we door een klantonderzoek. In de rubriek ‘Uw mening telt’ geven bewoners een cijfer over onze dienstverlening. Dit cijfer en de ervaring gebruiken we om te leren en ons werk beter te doen. Dit keer vertelt mevrouw Van Dijk uit Heerenveen over haar ervaringen bij het betrekken van haar nieuwbouwwoning.

Naam:                                               Mevrouw Van Dijk                         
Woonplaats:                                    Heerenveen
Woont er sinds:                               januari 2019
Geeft mening over:                        betrekken nieuwbouwwoning

Mevrouw Van Dijk kreeg begin dit jaar de sleutel van haar nieuwe woning in Heerenveen. Ze vulde de vragenlijst in over onze dienstverlening. ‘Het voelde als mazzel dat ik deze nieuwbouwwoning kreeg. Het is fijn dat alles nieuw is en dat je de eerste bewoner bent. En ik kende hier al wat mensen. Ik wist dus dat ik in een leuk en gezellig buurtje terecht kwam.’

 

Wat kan beter?

‘De aannemer heeft nog een aantal opleverpunten niet opgelost. Zo hangt er nog behang los en het slot van de voordeur werkt niet goed. Er is een nieuw slot geplaatst, maar het slot gaat zo zwaar dat het niet lukt om de deur van buitenaf op slot te doen. Ik heb hier regelmatig contact over gehad, maar helaas werkt het nog niet goed. Ook was de informatie over de inductiekookplaat en het aantal keukenkastjes niet duidelijk.  Ik wist niet dat er onder de inductiekookplaat geen extra kastje kwam. Hier kwam ik tijdens de oplevering achter. Dat was een tegenvaller. Ook koos ik voor witte tegels in de badkamer en de keuken. Bij oplevering bleek dat er roomwitte tegels geplaatst zijn. Het is geen ramp, maar dit was anders dan ik had verwacht.

Gelukkig is het contact met Accolade goed en ik ben heel blij met mijn nieuwe huis. Ik heb me een jaar verheugd op de verhuizing en nagedacht over de inrichting van de woning.’

 

Wat leren wij hiervan?

De oplevering van nieuwbouwwoningen gaat anders dan bij een bestaande woning. Zo is de aannemer de eerste periode verantwoordelijk voor het onderhoud vanwege de garantie. Ook zitten in de nieuwe woningen nieuwe systemen, zoals een warmtepomp en zonnepanelen. We willen bewoners graag goed informeren over het gebruik van deze nieuwe systemen.

Henny de Ruiter, medewerkster Wijken en Buurten was betrokken bij dit project. Ze reageert op de punten die mevrouw Van Dijk aangeeft. ‘Jammer dat er nog opleverpunten open staan. Dit komt meer voor. We sturen daarom nog een keer de opleverlijst naar alle bewoners. De aannemer komt daarna langs om de laatste opleverpunten te herstellen. We proberen de nieuwe bewoners zo goed mogelijk te informeren tijdens het kijk- en keuzemoment. Helaas is de informatie over het aantal keukenkastjes niet bij iedereen goed over gekomen. We bekijken hoe we dit kunnen verbeteren. Ook is het vervelend om te horen dat de verkeerde kleur tegels zijn geplaatst. Hierover gaan we in gesprek met de aannemer. We willen goede kwaliteit leveren en de woning opleveren zoals verwacht wordt door ons en door de klant.’

 

Klanttevredenheid: uw mening telt

Iedere dag werken wij aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Om te weten waar verbetering nodig is meten we doorlopend of u tevreden bent. Uw mening is daarom voor ons heel waardevol. Zo weten we hoe we het doen en wat er beter kan. Meer informatie vindt u op: www.accolade.nl/klanttevredenheid.

Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.