Op 22 april zijn we telefonisch bereikbaar tot 16.15 uur. Op 23 april zijn we telefonisch bereikbaar tot 16.00 uur: Ons baliepunt in Heerenveen is open tot 15.45 uur.


Uw mening telt - cijfer 8,1

Wij werken iedere dag aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Regelmatig vragen wij uw mening over ons werk. Dit doen we door een klanttevredenheidsonderzoek. In de rubriek ‘Uw mening telt’ geven bewoners een cijfer over onze dienstverlening. Dit cijfer en de ervaring gebruiken we om te leren en ons werk beter te doen. Dit keer vertellen meneer en mevrouw Bakker uit Heerenveen over een reparatie die zij door ons lieten uitvoeren.

Wie:                              meneer en mevrouw Bakker
Plaats:                           Heerenveen
Woont er sinds:          november 1983
Geeft mening over:   reparatie lekkende kraan

Aan een druppende kraan kan een mens zich gauw storen. Gelukkig konden meneer en mevrouw Bakker via MijnAccolade meteen melding maken van hun lekkende keukenkraan. Op een zondagmiddag planden ze een moment om het probleem te laten verhelpen. Nog geen week later hadden ze een nieuwe kraan. Uit de vragenlijst die ze invulden over onze dienstverlening, bleek dat ze ontzettend tevreden zijn over hoe de reparatie is uitgevoerd. Ze zijn er naar eigen zeggen zelfs op vooruit gegaan.

Wat kan beter?

‘Om heel eerlijk te zijn, eigenlijk niets. Nadat we online via een vragenlijst aangaven wat er aan de hand was, konden we al heel snel hulp krijgen. We konden zelf pas op vrijdag: de laatst mogelijke optie van die week. De vakman stond mooi binnen het afgesproken tijdvak op de stoep. Hij was vriendelijk, professioneel, ging meteen aan de slag en was binnen twintig minuten klaar. Nu hebben we een mooie, nieuwe kraan die doet wat hij moet doen. Er komt water uit! Dat is het belangrijkste, toch? Wij zijn er heel blij mee.'


 'We hebben nu zelfs een betere kraan dan we hiervoor hadden.'


‘Waar we ook heel blij mee zijn, is dat de nieuwe kraan een stuk hoger is dan de oude. We gebruikten voorheen altijd kleine emmertjes. Nu past onder de nieuwe kraan ook een grote emmer. Bovendien kunnen we deze kraan wegdraaien. Dit maakt het gemakkelijk om ons hondje Abe in de gootsteen te wassen. Wat ons betreft kan het niet beter. Ook de manier waarop we de afspraak konden maken, was gemakkelijk. De reparatie regelden we digitaal omdat één van ons goed met computers en mobiele telefoons overweg kan. We hadden natuurlijk ook gewoon kunnen bellen.’

Hebben jullie nog andere vragen over jullie woning?

‘We zijn heel benieuwd naar de komende renovatie. Onze keuken is zeker vijftien jaar oud en we hebben eigenlijk een nieuw aanrechtblad nodig. Ons aanrechtblad is echter langer dan gebruikelijk voor deze keukens. Hopelijk laat Accolade ons een beetje meedenken, qua mogelijkheden.'

Wat leren wij hiervan?

'Wij zijn buitengewoon tevreden over de dienstverlening van Accolade. De reparatie aan de keukenkraan is niet de eerste keer dat we Accolade om hulp hebben gevraagd. Die vorige ervaring was net zo positief. Wat dat betreft niets dan lof. Soms repareren we trouwens ook zelf weleens iets, als we dat kunnen. '


'We hopen dat we mogen meedenken bij de volgende renovatie'


 ‘Als het mogelijk is om ons enigszins te betrekken bij de komende renovatie, stellen we dat enorm op prijs. We hebben nu dus een verlengd aanrechtblad en dat bevalt uitstekend. Als een nieuw exemplaar korter zou zijn, voelt het toch een beetje alsof we erop achteruitgaan. Dat zou zonde zijn. Dat is de enige tip die we kunnen geven. Al is het eigenlijk meer een verzoek.'

Procesbegeleider Vastgoed Jacqueline Hoogstraten van Accolade vertelt: ‘Wij willen graag dat huurders blij zijn met het onderhoud aan hun woning. Voordat we aan de slag gaan met planmatig onderhoud komen we eerst op huisbezoek. Dan bespreken we persoonlijke wensen en situaties. Meerwerk behoort eigenlijk altijd tot de mogelijkheden. Bij een keuken bijvoorbeeld vallen extra keukenkastjes of een verlengd aanrechtblad onder meerwerk. Hier betaalt de huurder dan wel een meerprijs voor.’

Meer weten over klantonderzoek?

Meer informatie vindt u op: Klanttevredenheid.

Meer over dit onderwerp

Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.